Dropshipping staje się obecnie coraz bardziej popularny z uwagi na fakt, że przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy nie musi fizycznie posiadać produktów, które oferuje na sprzedaż. Dzięki temu nie musi on posiadać dużego kapitału na start. Jeżeli zatem chcesz założyć sklep, dropshipping jest modelem wartym rozważenia. Poniżej dowiesz się, na czym polega tenże model oraz jakie płyną z niego korzyści.

Dropshipping – na czym polega?

Sklep dropshipping to model, w którym przedsiębiorca sprzedaje towary, których fizycznie nie posiada. Klienci składają zamówienia na oferowany towar, a następnie jest on wysyłany do nich bezpośrednio przez hurtownię, co powoduje, że właściciel sklepu nie musi posiadać magazynu ani nie zajmuje się przygotowaniem i wysyłaniem zamówień. Wówczas skupia się jedynie na reklamie, która pozwala poszerzyć grono odbiorców i zapewnić znacznie większą ilość zamówień.

Interesujące może być, jak w takim razie zarabia się na prowadzeniu sklepu internetowego. Otóż jego właściciel uzyskuje zysk dzięki narzuconej marży. Jeżeli koszt zamówienia wraz z jego wysyłką w hurtowni wynosi 250 zł, to wówczas produkt należy zaoferować za 300 zł. W ten sposób 50 zł to zysk uzyskany na sprzedaży w e-sklepie. De facto właściciel sklepu zarabia wówczas na pośrednictwie pomiędzy hurtownią a odbiorcą.

Dropshipping – jak zacząć?

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia działalności jest założenie sklepu internetowego. Model dropshipping ma ograniczyć koszty tego procesu, dlatego warto spróbować skorzystać z gotowego sklepu internetowego, oferowanego przez CStore. Co istotne, tego rodzaju sklep można bezpłatnie wypróbować przez okres 14 dni. Posiada on także szeroki zakres pakietów obsługi i umożliwia podpięcie nowoczesnych form płatności oraz dopasowania spersonalizowanych grafik. CStore udziela także wsparcia technicznego w przypadku bieżących problemów. Oferta dostępna jest na stronie www.cstore.pl/sklep-dropshipping

Kolejnym krokiem jest zawarcie umowy z hurtownią, która będzie przygotowywać i wysyłać zakupione przez klientów towary. Warto negocjować zastosowane w kontrakcie stawki, choć prawdopodobnie początkowo hurtownia nie będzie skłonna dawać dużych rabatów, przy czym może się to zmienić w przypadku posiadania większego grona odbiorców. Z warunkami umowy należy się dokładnie zapoznać. Warto skonsultować ją także z prawnikiem, by później nic Cię nie zaskoczyło.

Sklep internetowy warto połączyć ze współpracującą hurtownią, dzięki czemu wybrane dane zostaną automatycznie zaimportowane do sklepu (takie jak opisy, ceny czy zdjęcia). Będzie to znacząca oszczędność czasu, ale także pieniędzy – nie musisz bowiem inwestować w usługi grafika, fotografa czy copywritera.

Promocja sklepu internetowego

Biorąc pod uwagę, że w modelu dropshipping zarabiasz na marży, w Twoim interesie jest, aby zdobyć jak najszersze grono klientów. Do tego niezbędne są odpowiednie działania reklamowe i promocyjne. W tym celu warto wykorzystać przede wszystkim pozycjonowanie, które poprawi widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania czy paid search, czyli linki sponsorowane zamieszczane już na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google. Nie zapomnij o właściwej promocji sklepu w mediach społecznościowych (np. na Facebook’u, Instagramie czy innych kanałach social media). Jeżeli dysponujesz wystarczającym budżetem, możesz nawiązać kontakt ze znanymi influencerami, którzy za otrzymane wynagrodzenie zarekomendują towary oferowane przez Twój sklep na swoich profilach.

Jak widzisz, model dropshipping umożliwi Ci wypróbowanie swoich sił w branży e-commerce, a rozpoczęcie działalności będzie możliwie tanie i proste. Nie potrzebujesz bowiem znacznego wkładu, nie musisz także mieć wiedzy programistycznej. Wystarczą jedynie Twoje chęci i dobra reklama, aby osiągnąć sukces. Jeżeli zatem marzy Ci się prowadzenie własnego sklepu internetowego, to ten model będzie idealny na start.

Dropshipping w pigułce – co musisz o nim wiedzieć?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here