O skuteczności pozycjonowania decyduje wiele czynników. Umiejętność wdrożenia właściwych działań to kwestia bardzo istotna. Niemniej nawet najlepszy specjalista SEO nie będzie w stanie przeprowadzić efektywnej kampanii, nie poprzedzając jej dogłębną analizą. Między innymi do tego potrzebne są narzędzia SEO. Co warto o nich wiedzieć i które z nich są absolutnie niezbędne?

Google Analytics

Absolutną podstawą jest korzystanie z Google Analytics. Narzędzie od Google jest najważniejszym i niezbędnym programem dla każdego pozycjonera. Dostęp do niego jest darmowy, a wiedza której dostarcza – ogromna. Pamiętaj, że pozycjonowanie wykonuje się z myślą głównie o algorytmie Google. Tym bardziej wszelkie informacje dostarczane przez Google są cenne – zwyczajnie można na nich polegać.

Google Analytics to narzędzie, które uruchamiamy poprzez umieszczenie w kodzie strony kodu śledzącego. Program dostarcza informacji o ruchu na stronie, wskazując skąd on pochodzi i jak zmienia się w czasie. Można też obserwować ścieżki, którymi podążają klienci, czy czas spędzany przez internautów na stronie. A to dopiero początek długiej listy możliwości.

Google Search Console

Kolejna propozycja od Google to Google Search Console. To narzędzie pokazujące, na jak wiele i na jakie frazy kluczowe pozycjonowana jest dana strona, czy też iloma linkami zewnętrznymi i wewnętrznymi dysponujemy. Zobaczysz liczbę kliknięć i wyświetleń Twojej strony w miesiącu oraz dokładną liczbę wyszukiwań poszczególnych fraz. Dowiesz się też, które pozycje zajmuje Twoja strona w wynikach wyszukiwań na poszczególne frazy.

Senuto i Semstorm

Kolejne programy nie są już narzędziami stworzonymi przez Google. Niemniej to również niezwykle przydatne narzędzia. Senuto służy analizowaniu widoczności witryny internetowej w wyszukiwarce. Pozwala na bieżąco monitorować pozycje strony na poszczególne frazy. To narzędzie niezbędne podczas wstępnej analizy widoczności strony i audytu SEO.

Podobnie działa Semstorm, przy czym jest to program nieco bardziej szczegółowy. Narzędzie dostarcza informacji o widoczności strony, podając wiele informacji o wyszukiwaniach i frazach. Wskazuje na konkurencyjność poszczególnych fraz. Specjalny moduł wspiera użytkownika w doborze fraz kluczowych. Jeszcze inna funkcjonalność pomaga wybrać odpowiednie zagadnienia do opisania na stronie. Semstorm to narzędzie nieco bardziej zaawansowane niż Senuto.

Przeprowadzając pozycjonowanie, każda dobra firma korzysta z powyższych i wielu innych programów. Pozwala to przeprowadzić trafną analizę widoczności i ogółem – audyt SEO strony. Następnie na tej podstawie tworzy się strategię kampanii SEO.

Pozycjonowanie na wyłączność? Z nami to możliwe! Zapraszamy do kontaktu: Studio Lokomotywa – pozycjonowanie Poznań

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj