Witryna prowadzonej przez Ciebie firmy prawdopodobnie osiąga wysokie wyniki, przekształcając zwykłych odwiedzających w lojalnych klientów. Co jednak z tymi, którzy nie powracają od razu? Facebook Ads to świetne narzędzie do wyszukiwania i docierania do osób zainteresowanych Twoją firmą. W szczególności remarketing na Facebooku to dynamiczny sposób na zachęcenie odwiedzających do zalogowania się, subskrypcji, dokonania zakupu i wielu więcej. Co należy wiedzieć o tej strategii content marketingu, a także, dlaczego jest potrzebna? Zapraszamy.

Remarketing w Facebook Ads – oryginalna strategia marketingowa

Witryna prowadzonej przez Ciebie firmy prawdopodobnie osiąga wysokie wyniki, przekształcając zwykłych odwiedzających w lojalnych klientów. Co jednak z tymi, którzy nie powracają od razu? Facebook Ads to świetne narzędzie do wyszukiwania i docierania do osób zainteresowanych Twoją firmą. W szczególności remarketing na Facebooku to dynamiczny sposób na zachęcenie odwiedzających do zalogowania się, subskrypcji, dokonania zakupu i wielu więcej. Co należy wiedzieć o tej strategii content marketingu, a także, dlaczego jest potrzebna? Zapraszamy.

Wszystko, co należy wiedzieć o remarketing na Facebooku

Facebook Remarketing jest procesem demonstrującym reklamy skierowane do osób, które wcześniej natknęły się na treści firmy lub podjęły określone działanie, np. weszły na stronę główną, sprawdziły kilka podstron itp. Różnią się od zwykłych klientów najważniejszym faktem – nie dokonali zakupu. Powody odrzucenia są różne, a strategia ma na celu zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z oferty firmy. Każda osoba, która odwiedza Twoją witrynę, jest oznaczona lub śledzona przez unikatowe pliki cookie.

Zasadniczo oznacza to, że kod zostanie umieszczony na stronie odwiedzanej przez użytkownika, a Twoje reklamy będą podążać za tym samym użytkownikiem do każdej odwiedzanej przez niego witryny. Może się to zdarzyć zarówno na zewnętrznych stronach internetowych, jak i na profilach w mediach społecznościowych, przybierając tym samym różnorodne formy.

Strategia działa w podobny sposób jak standardowe reklamy Facebook Ads. Remarketing na Facebooku wyświetla reklamy Twojej firmy tylko w mediach społecznościowych, a nie na wszystkich stronach internetowych, jak w przypadku sieci reklamowej.

Koncepcja remarketingu podobna jest do opcji Custom Audience na Facebooku, która tworzy dynamiczny materiał reklamowy dla każdego indywidualnego użytkownika za każdym razem, gdy wejdzie w kontakt z Twoją stroną lub marką.

Jak działa remarketing na Facebooku?

Istnieją różne sposoby dotarcia do odbiorców na Facebooku, w tym kierowanie do osób za pomocą bazy klientów, ruchu w witrynie lub aktywności w aplikacji.

Baza klientów

Facebook to niezwykle przydatne narzędzie do łączenia list kontaktów, które już zdobyłeś. Ta lista klientów może być wysłana wraz ze spersonalizowanymi reklamami i wiadomościami, np. za pomocą reklamy na Messengerze. Dodatkowa opcja bazy klientów umożliwia dotarcie do konkretnych osób w sposób porównywalny z tym, co jest możliwe w przypadku marketingu e-mailowego.

Baza klientów Twojej firmy może być budowana na podstawie zebranych danych, niezależnie od tego, czy są to adresy e-mail, numery telefonów z Twojego CRM lub inne. W zależności od odbiorców, do których chcesz dotrzeć, możesz kierować automatycznie personalizowane reklamy do pojedynczych użytkowników, wzbudzając ich zainteresowanie i zaangażowanie.

Ruch w witrynie

Jest to rodzaj remarketingu, który sprowadza się do kierowania do osób, które odwiedziły witrynę Twojej firmy. Aby rozpocząć cały proces, należy umieścić Facebook pixel na wszystkich stronach swojej witryny i skonfigurować filtry odbiorców dla różnych podstron.

Na przykład, jeśli Twoja firma prowadzi działalność polegającą na sprzedaży produktów profesjonalnym sportowcom i Twoja firma oczekuje dotarcia do osób poszukujących nowego modelu obuwia sportowego, można stworzyć dopasowaną grupę odbiorców, która będzie wyświetlać reklamy osobom, które odwiedziły podstrony zawierające hasło „obuwie” w adresie URL.

Aktywność w aplikacji

Wreszcie, istnieje możliwość kierowania reklam do osób na podstawie ich aktywności w aplikacjach lub sklepach Internetowych. W tym przypadku istnieje możliwość kierowania reklam do klientów za pomocą remarketingu w Facebook Ads na podstawie zachowania użytkownika w danej witrynie.

Dla przykładu, gdy ktoś porzuca koszyk, można wykorzystać te informacje, aby skierować na niego produkt, który porzucił. W inny sposób można spróbować dokonać dodatkowej sprzedaży, oferując określone kody rabatowe lub promocje.

Remarketing Facebook Ads – jakie są korzyści z tej formy reklamy?

Aktywna baza użytkowników Facebooka jest ogromna i wynosi ok. 25 bilionów kliknięć każdego roku. Dzięki tym liczbom można łatwo zrozumieć, dlaczego korzystanie z tej platformy w celach reklamy jest tak korzystne. Możliwości dostępne dzięki reklamie na Messengerze i samym Facebooku nie znają granic.

Należy pamiętać, że remarketing działa, ponieważ osoby, które odwiedziły witrynę Twojej firmy lub weszły w interakcje z nią, wykazały zaangażowanie i dlatego są z nią zaznajomieni. Istnieje znacznie większa szansa, że klient zdecyduje się na zakup czegoś z wcześniej odwiedzanej strony internetowej.

Jak rozpocząć kampanię remarketingową w Facebook Ads?

Rozpoczęcie tego procesu obejmuje utworzenie niestandardowych odbiorców. Specjaliści mogą to wykonać na koncie Menadżera reklam, działając w menu narzędzi i wybraniu opcji niestandardowych odbiorców.

Następnie firma może zacząć kierować reklamy do klientów na trzy różne sposoby (baza klientów, ruch w witrynie i aktywność w aplikacjach/stronach Internetowych). Listę użytkowników można przesłać w aplikacji lub za pośrednictwem oprogramowania zewnętrznego.

Aby dynamiczny materiał reklamowy działający w ramach remarketingu działał poprawnie, należy się upewnić, iż na każdej podstronie należącej do firmowej witryny został zainstalowany pixel Facebooka. Tę operację należy wykonać tylko raz.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj