sms marketing

Obecnie wielu przedsiębiorców korzysta z narzędzi do masowej wysyłki SMS, takich jak https://mprofi.pl/ – często w asyście oprogramowania do automatyzacji prowadzonych działań. Najbardziej tradycyjną metodą kontaktu na odległość z klientem jest list, następnie pojawiły się takie rozwiązania, jak rozmowy telefoniczne czy e-maile oraz właśnie wiadomości tekstowe. 

Nie bez powodu to ostatnie rozwiązanie zaczęło się w ostatnich latach tak bardzo rozpowszechniać w różnorodnych branżach. Wyróżnia je szereg charakterystyk, które sprawiają, że w pewnych sytuacjach wiadomości tekstowe są znacznie skuteczniejszą i wygodniejszą formą kontaktu niż chociażby rozmowy telefoniczne. 

Wiadomości tekstowe są szybkie – i chętnie otwierane

Niezależnie od tego, jaki komunikat chcemy przekazać (informacyjny, marketingowy czy dowolny inny), z reguły będzie nam zależało przede wszystkim na dwóch kwestiach. Mianowicie na tym, aby dotarł do odbiorcy szybko i rzeczywiście został odczytany. SMS-y idealnie się nadają do realizacji tych założeń. 

Wiadomości tekstowe nie mają formy fizycznej, a cyfrową, więc mogą być dostarczone w ciągu kilku sekund, podczas gdy okres między wysyłką a odbiorem listu to zwykle co najmniej kilka dni. Powszechną praktyką jest posiadanie przy sobie smartfona w niemal każdym momencie i sprawdzanie od razu, kiedy tylko będzie to możliwe, zawartości otrzymanych wiadomości i powiadomień. 

W praktyce oznacza to wysoką otwieralność SMS-ów – wyższą niż chociażby w przypadku e-maili, chociaż oczywiście wiadomości elektroniczne też mają swoje zalety i w wielu sytuacjach się sprawdzą. Można niekiedy zaobserwować wykorzystywanie SMS-ów i e-maili w tandemie, na przykład na telefon przychodzi skrócona informacja, a w tym samym czasie na e-mail wysyłana jest dłuższa, bardziej szczegółowa wiadomość.

SMS-y mają bardzo uniwersalny charakter

Wiadomości tekstowe są tak cenioną metodą komunikacji z klientem również z uwagi na ich uniwersalność. Można je wykorzystać w różnych branżach i do przesyłania różnorodnych komunikatów, zarówno w stosunkowo niewielkich firmach, jak i w wielkich przedsiębiorstwach.

Najczęściej spotykane przykłady obejmują powiadomienia o zmianie statusu zamówienia i jego dostawie oraz informacje o promocjach i nowych produktach. To jednak tylko czubek góry lodowej – możliwości są ogromne i w zasadzie tylko od potrzeb i specyfiki firmy zależy, jak je wykorzysta.

Fakt, że możliwe jest nie tylko wysyłanie wiadomości do klientów, ale też otrzymywanie wiadomości zwrotnych, jeszcze bardziej poszerza zakres dostępnych rozwiązań. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na przykład przeprowadzać za pomocą SMS-ów ankiety bądź też otrzymywać potwierdzenia nadchodzących spotkań lub wizyt.

Podstawowym ograniczeniem wiadomości tekstowych jest ich niewielka długość, ale można łatwo sobie z tym poradzić na różne sposoby. Pewną opcją jest wspomniane już wysłanie dodatkowego e-maila, inną – zamieszczenie w wiadomości linku do strony internetowej, na której dana kwestia jest wytłumaczona bardziej szczegółowo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj