Marketing z użyciem narzędzi online to podstawa w promocji współczesnego przedsiębiorstwa niezależnie od branży aktywności biznesowej. Marketing online to dziedzina, która rozwija się niezwykle szybko. Abstrahując od kwestii stricte technicznych, wciąż można zaobserwować kolejne zmiany w projektowaniu firmowych witryn internetowych. Jakie trendy w projektowaniu stron internetowych można zaobserwować w 2022 roku? Przeczytaj poniższy tekst, by poznać odpowiedź.
Minimalizm przede wszystkim
Jednym z trendów w projektowaniu stron internetowych na 2022 rok jest minimalizm. Wprawdzie już w minionych latach można było zaobserwować wzrost popularności rozwiązaniami minimalistycznymi, ale wszystko wskazuje na to, że w 2022 roku trend ten uległ wzmocnieniu.
Strona minimalistyczna to taka witryna, w której:
- treść informacyjna ma zwięzły charakter i jest „ścisła” (zawiera konkretne informacje zamiast nagromadzenia informacji),
- zastosowano jedynie kilka kolorów. Najlepiej, by były to takie neutralne barwy jak m.in. biel, szarość i czerń,
- znajduje się niewielka ilość elementów graficznych, pop-upów, banerów reklamowych itp. (a najlepiej ich zupełny brak).
Minimalizm jest zalecany wszędzie tam, gdzie przedsiębiorca pragnie stworzyć markę nowoczesną i profesjonalną. Z tego powodu trend ten gości przede wszystkim na witrynach prowadzonych przez firmy informatyczne, agencje marketingowe, biura rachunkowe czy sklepy internetowe z branży nowoczesnych technologii.
Last but not least, nie wolno zapominać również o tym, że strony internetowe, które zostały przygotowane z myślą o minimalizmie, dobrze prezentują się również na urządzeniach mobilnych (tzn. są responsywne).
Animacje
Rozległe animacje podczas przewijania sprawiają, że poruszanie się po witrynie jest bardziej harmonijne i płynne. Ważne jest przy tym, by strona mogła przewijać się zarówno pionowo, jak i poziomo. Pamiętaj, by sposób poruszania się po witrynie był czytelny dla użytkownika i nie powodował dezorientacji – w tym celu zastosuj np. strzałki.
Galeria zdjęć w formie karuzeli/swipera
Rozwiązanie to sprawdza się szczególnie w przypadku przeglądania stron internetowych na urządzeniach mobilnych. Pozwala ono na wygodne przewijanie zdjęć umieszczonych na witrynie firmowej. Przewijane galerie stosuje się często w przypadku sklepów online (np. z ubraniami, grami komputerowymi czy sprzętem rowerowym).
Mega Menu
Funkcjonalność Mega Menu pozwala na dotarcie w krótkim czasie do konkretnej podstrony. Jest to wygodne na przykład w przypadku sklepów, w których znajduje się wiele podkategorii produktów. Zamiast przechodzić kolejne szczeble w celu odnalezienia interesującej nas grupy produktów, można zrobić to jednym kliknięciem – właśnie z użyciem Mega Menu.
Efekty rozmycia
Ten pozornie nieistotny element odgrywa istotną rolę w sytuacji, gdy tłem na stronie internetowej jest obraz (np. krajobraz w przypadku witryny firmy graficznej). Dzięki temu tekst umieszczony na stronie pozostanie czytelny dla użytkownika.
Aspekty techniczne
Elementy graficzne i design witryny internetowej to niezwykle ważna, ale nie jedyna kwestia, o którą należy zadbać podczas przygotowywania witryny internetowej. Ważne są także aspekty techniczne – dzięki nim strona w sieci może prawidłowo działać. Do niezbędnych elementów należy m.in. hosting pozwalający na udostępnianie materiałów w sieci. Co ważne, nawet jeśli korzystasz z darmowego hostingu strony internetowej, możesz liczyć na usługi wysokiej jakości. Oczywiście, musisz uważnie przeanalizować opcje dostępne na rynku, by dokonać właściwego wyboru. Dzięki dobremu hostingowi twoja strona internetowa będzie odpowiednio szybsza.
Trendy w projektowaniu stron internetowych w 2022 roku. Podsumowanie
Odpowiednie zaprojektowanie strony internetowych jest niezbędne z punktu widzenia UX (ang. User Experience). Silna konkurencja panująca właściwie w każdej branży rynkowej sprawia, że samo zaprezentowanie towaru czy usługi nie wystarczy. Należy zrobić to w taki sposób, by klient odniósł wrażenie, że to nasz produkt jest najlepszy. Ważny jest także komfort podczas korzystania z danej witryny. Różne parametry stron mogą być mierzone za pomocą narzędzi analitycznych. Dzięki nim dowiesz się ileczasu spędzają użytkownicy na twojej stronie, jaki jest bounce rate i inne wskaźniki, które pozwolą ci w coraz to lepszym dopasowaniu strony do użytkownika końcowego.