Logo, potocznie zwane też logotypem (logotyp to słowna część logo, o czym więcej przeczytać można chociażby tutaj: https://alterpage.pl/projektowanie-logotypow-81), stanowi jeden z najważniejszych elementów identyfikacyjnych marki, dlatego znajduje się na wszystkich reklamujących ją materiałach marketingowych: wizytówkach, ulotkach, plakatach, billboardach, stronach internetowych itd. Charakterystyczny znak graficzny sprawia, że staje się ona łatwo rozpoznawalna w przestrzeni publicznej, a przy okazji pozwala jej też wyróżnić się na tle konkurencji – pod warunkiem oczywiście, że zostanie dobrze zaprojektowany.
Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania logo?
Projektowanie logo wymaga dużej dozy kreatywności i zmysłu estetycznego, a także wysoce wyspecjalizowanych umiejętności graficznych. Nie wystarczy narysować ładny „obrazek”, wzór. Logo, poza tym, że ładne, musi być też proste i czytelne, a jednocześnie interesujące, przykuwające wzrok i budzące pozytywne skojarzenia. Postawić warto również na oryginalność i zamiast korzystać z gotowych, dostępnych za darmo w internecie szkiców koncepcyjnych stworzyć należy od podstaw całkowicie nowy i unikalny projekt. Ważne jest także, aby logotyp był uniwersalny, czyli dobrze się prezentował na każdym nośniku, zarówno tradycyjnym, jak i cyfrowym, niezależnie od jego wielkości.Projektowanie logotypów z zachowaniem wszystkich wymienionych wyżej zasad da nam gwarancję, że nasz znak rozpoznawczy będzie z powodzeniem realizować postawione przed nim cele wizerunkowe.
Jak wygląda profesjonalne projektowanie logotypów?
Profesjonalne projektowanie logotypów oferowane przez agencje marketingowe to często długi i żmudny proces, składający się z wielu etapów, z których najważniejsze to:
- Analiza potrzeb i oczekiwań klienta, a także branży i środowiska, w jakiej funkcjonuje jego firma.
- Stworzenie odręcznych szkiców, a następnie wyselekcjonowanie i zdigitalizowanie najlepszych z nich.
- Przedstawienie klientowi wstępnego projektu, wprowadzenie ewentualnych modyfikacji, dopracowanie szczegółów.
- Przekazanie klientowi gotowego logo w postaci plików wektorowych wraz z księgą znaków, czyli instrukcją jego obsługi.
Profesjonalne projektowanie logo oznacza wiele godzin spędzonych nad szkicownikiem i przed komputerem lub tabletem, dlatego taka usługa nie należy do najtańszych. Warto jednak z niej skorzystać, jeśli chcemy mieć pewność, że nasz znak graficzny spowoduje, że wizerunek naszej organizacji zyska na atrakcyjności oraz na unikalności.