Zadaniem pozycjonowania strony www jest zapewnienie większego ruchu na Twojej stronie. Przekłada się to również na sprzedaż i zwiększenie konwersji. Dodatkową korzyścią SEO jest informacja dla firmy, czy strona internetowa spełnia oczekiwania użytkowników. Jak wiele osób wchodzi na stronę? Jak wiele użytkowników zostaje? Ilu dokonuje zakupu, a ilu internautów rezygnuje z transakcji? Pozycjonowanie stron pomaga w odpowiedzi na powyższe pytania.
Profesjonalne pozycjonowanie, wraz z działalnością w obrębie SEO, obejmuje zarówno działania na stronie, jak i poza nią. Gwarantuje to zatem wymierne i długotrwałe korzyści. Dowiedz się, dlaczego warto pozycjonować stronę swojej marki lub biznesu, a także, od czego zacząć przygodę z pozycjonowaniem.
Pozycjonowanie stron www – dlaczego warto z niego korzystać?
Jakie korzyści może przynieść pozycjonowanie i optymalizacja stron www? Przede wszystkim pozycjonowanie umożliwia dotarcie do potencjalnych klientów. Dzięki temu, że odwiedzą pozycjonowaną stronę, mogą nieco lepiej poznać firmę i zdecydować, czy chcą skorzystać z jej usług.
Profesjonaliści, którzy zajmują się optymalizacją stron, zadbają o to, żeby poruszanie się po niej było łatwe i intuicyjne. Zwrócą uwagę również na to, żeby osoby odwiedzające mogły z łatwością zrealizować cel swojej wizyty na stronie. Nawet jeśli potencjalni klienci nie skorzystają z usług pozycjonowanej strony www, sam fakt odwiedzania przez nich domeny będzie budował rozpoznawalność firmy. Dzięki pozycjonowaniu strony docierasz do określonej grupy docelowej, którą obejmuje oferta budowanej przez Ciebie marki.
Pozycjonowanie stron www – od czego zacząć?
Pozycjonowanie stron www warto zacząć od niewielkiego rozeznania związanego z tym, na czym właściwie polega pozycjonowanie i z czym się wiąże. Ten krok masz już w zasadzie za sobą, skoro czytasz ten artykuł. Następnie dobrze jest poszukać agencji lub specjalisty od SEO. Oczywiście, można to robić również samodzielnie, szczególnie jeśli chodzi o pierwsze podejmowane w tym kierunku kroki. Jednak regularne podejmowanie nieodpowiednich działań może bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Szczególnie w przypadku, w którym na stronę zostaną nałożone kary przez wyszukiwarkę. Kary mogą być nakładane ręcznie lub algorytmicznie, o czym dowiesz się z Google Search Console. Natomiast o tym, że otrzymałeś karę algorytmiczną, dowiesz się, kiedy zaobserwujesz gwałtowny spadek ruchu lub pozycji strony. Jeśli więc nie chcesz poświęcać ogromu czasu na edukację związaną z SEO, lepiej zwrócić się o pomoc do specjalisty.
Czym dokładnie zajmują się specjaliści od SEO?
Nieodłącznymi elementami pozycjonowania stron www są między innymi:
- audyt strony internetowej oraz profilu linkowego,
- kontrola szybkości działania strony i działania na urządzeniach mobilnych,
- optymalizacja strony, jej struktury i treści oraz ścieżek do niej prowadzących,
- dobór odpowiednich słów kluczowych i opisów,
- content marketing i rozbudowa treści na stronie www,
- analiza osiągniętych wyników, repozycjonowanie i raportowanie.
Agencje i specjaliści od pozycjonowania często zajmują się również pozycjonowaniem lokalnym, czyszczeniem profili linkowych czy monitoringiem i raportowaniem.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Pro Pozycje.