Dziś nikogo nie trzeba przekonywać do tego, jak ogromny potencjał reklamowy tkwi w mediach społecznościowych. Wyzwaniem dla marek stało się nie tylko skuteczne promowanie w social media, ale także używanie ich jako potężnego zbioru informacji, które można wykorzystać następnie w kolejnych aktywnościach marketingowych, bieżącej komunikacji z konsumentami, a nawet rozwiązywaniu kryzysów. Jak skutecznie monitorować social media? Oto kilka cennych wskazówek!

1. Wykorzystaj dostępne narzędzia

O tym jak istotne stało się monitorowanie social media świadczyć może liczba zarówno darmowych, jak i płatnych narzędzi do niego wykorzystywanych. Zastanów się, jakie informacje są kluczowe dla twojej marki i dobierz narzędzia, które pozwolą ci je zdobyć. Wybór jest naprawdę szeroki! SentiOne monitoruje nie tylko social-media, ale cały internet, korzystając przy tym ze sztucznej inteligencji. Google Alert pozwoli ci otrzymywać alerty natychmiast, gdy tylko interesująca cię fraza, na przykład nazwa twojej marki pojawi się w mediach społecznościowych. Do twojej dyspozycji jest też Hootsuite służący między innymi do śledzenia wątków na temat danej marki. Z kolei Brand24 kompleksowo monitoruje sieć w poszukiwaniu opinii na temat marek badając ich nacechowanie emocjonalne i klasyfikując potencjał influencerów.

2. Zbieraj informacje o odbiorcach

Monitoring social media nie dotyczy wyłącznie twojej marki, ale całej branży. Monitoruj związane z nią frazy kluczowe, aby lepiej poznać swoich obecnych i potencjalnych klientów. W ten sposób dowiesz się, jakie mają oczekiwania, a nawet na jakiej podstawie podejmują decyzje zakupowe – to kluczowe informacje na poczet przyszłych kampanii.

3. Szukaj nowych kanałów komunikacji

Na podobnej zasadzie monitoring w social media pomoże ci znaleźć nowe kanały komunikacji z odbiorcami należącymi do twojej grupy docelowej. Trzymając rękę na pulsie dowiesz się, gdzie dokładnie następnym razem skierować swoją reklamę i content marketing. W ten sposób zidentyfikujesz również potencjalnie wartościowych influencerów do nawiązania współpracy.

4. Badaj wizerunek swojej marki

Monitorowanie mediów społecznościowych powinno skupiać się zarówno na pozytywnych, jak i negatywnych opiniach dotychczasowych klientów. Analizując je dowiesz się, co warto poprawić swojej komunikacji, jak zmieniać swoją ofertę, a być może dojdziesz do wniosku, że niezbędny jest rebranding. Oprócz kwestii wizerunkowych poznasz też inne doświadczenia konsumentów, na przykład związane z obsługą klienta.

5. Reaguj na potencjalne kryzysy

Nie wszyscy użytkownicy negatywnie oceniający twoją markę lub jakość obsługi oznacą cię w social media w swoich postach. Wręcz przeciwnie – większość tego nie zrobi. Wykorzystaj monitoring, aby szybko reagować na negatywne opinie. W ten sposób zmienisz postrzeganie twojej marki w oczach niezadowolonego konsumenta zaskakując go, a jednocześnie zbudujesz pozytywny wizerunek u wszystkich odbiorców posta!

6. Przeglądaj się konkurencji

Cennym źródłem informacji jest aktywność twojej konkurencji. Prowadząc monitoring mediów społecznościowych warto skupić się także na rywalach. W ten sposób masz szansę uniknąć popełnionych przez konkurencję błędów i zawsze być o jeden krok do przodu.

7. Nie ograniczaj aktywności do Social mediów

Pamiętaj, że konsumenci nie zostawiają swoich opinii wyłącznie w mediach społecznościowych. Oprócz nich w miarę możliwości analizuj pozostałe obszary sieci – między innymi wciąż funkcjonujące fora internetowe, a nawet komentarze pod artykułami w internetowych mediach.

Skuteczne monitorowanie mediów społecznościowych to jedno z najlepszych narzędzi, by optymalizować swoje kampanie reklamowe i uprzedzać konkurencję!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj