Hasło „nie ma Cię w Google – nie istniejesz” jest powtarzane jak mantra. I choć słyszałeś je tysiące razy i wydaje się bardzo „ograne”, jest również prawdziwe. Bez względu na to, w jakiej branży prowadzisz swój biznes, klienci muszą mieć możliwość odnalezienia Cię w internecie. Zobacz, co możesz zyskać dzięki wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Co tak naprawdę daje pozycjonowanie?

Aby zrozumieć, czemu pozycjonowanie sklepów internetowych czy stron firmowych jest tak istotną kwestią, pomyśl przez chwilę, w jaki sposób Ty podejmujesz decyzje zakupowe. Załóżmy, że myślisz o montażu instalacji fotowoltaicznej. Gdzie skierujesz swoje pierwsze kroki? Zapewne będzie to wyszukiwarka Google. Wpiszesz określoną frazę, a odpowiedzi na zadane pytanie będziesz szukać w pierwszych wynikach na liście. Raczej nie przejdziesz na drugą czy trzecią stronę rezultatów, bo… już nie będziesz mieć takiej potrzeby.

Być może nie dokonasz od razu zakupu – w końcu fotowoltaika to duża inwestycja. Zaczniesz jednak edukować się w tej dziedzinie i zrobisz to za pośrednictwem strony internetowej jednej z firm działającej w branży. Z czasem może powrócisz na nią ponownie, zapamiętasz nazwę marki, stanie się ona w Twoich oczach wiarygodna, a gdy będziesz gotowy na zakup – chętniej zdecydujesz się na współpracę z nią.

Opisany powyżej scenariusz to jeden z wielu, w których to dobre pozycjonowanie jest czynnikiem decydującym o pozyskaniu klienta. Jednym słowem, Twoja wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe powiązane z profilem działalności sprawia, że:

  • Twoja marka staje się bardziej rozpoznawalna,
  • łatwiej jest Ci budować wizerunek eksperta,
  • ruch na Twojej stronie staje się większy,
  • otrzymujesz więcej zapytań ofertowych lub, gdy w grę wchodzi pozycjonowanie ecommerce – dociera do Ciebie więcej zamówień.

– W pozycjonowaniu nie chodzi o widoczność „samą w sobie”. Jest ona środkiem do osiągnięcia ostatecznego celu, którym jest poszerzenie portfela klientów i wyższa sprzedaż – wyjaśnia ekspert z Fabryki Marketingu. Dlatego w nowoczesnym biznesie nie można sobie pozwolić na niezadbanie tego aspektu. Inwestycja w pozycjonowanie przekłada się na długofalowe efekty.

Jak zadbać o to, by pozycjonowanie sklepów internetowych i stron było skuteczne?

Skuteczne pozycjonowanie – w ecommerce czy w przypadku strony firmowej – to składowa wielu elementów. Dlatego lepiej nie podejmować się go samodzielnie, a zgłosić do specjalistów, którzy zaplanują i przeprowadzą skuteczne działania. Składają się na nie m.in.:

  • optymalizacja strony czy sklepu internetowego – tak, by zyskał bardziej przejrzysty układ i jasną, dobrze rozgałęzioną strukturę,
  • poprawa kodu witryny – tak, by serwis działał płynnie, bez opóźnień i błędów, a przy tym bezpiecznie,
  • optymalizacja adresów URL – tak, by zawierały konkretne słowa kluczowe zamiast przypadkowych ciągów cyfr i liter,
  • optymalizacja meta tagów – to m.in. teksty, które są wyświetlane przy adresie strony w wynikach wyszukiwania Google,
  • przygotowanie treści zgodnych z zasadami SEO – muszą być odpowiednio długie, mieć nagłówki, tagi oraz inne elementy, które zwiększają czytelność dla odbiorcy i ułatwiają zadanie robotom Google.

Warto wiedzieć, że pozycjonowanie sklepu internetowego czy strony www powinno być poprzedzone pogłębionym audytem SEO. Pozwoli on na dobranie odpowiednich słów kluczowych oraz opracowanie długofalowej strategii nastawionej na sukces. Pamiętaj: na rezultaty pozycjonowania trzeba poczekać ok. 3-6 miesięcy, jednak cierpliwość popłaca!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj