W branży e-commerce panuje coraz większa konkurencja, a to powoduje stale wzrost oczekiwań klientów. Prowadząc sprzedaż przez internet należy wykorzystywać każdą możliwą szansę i zwiększać prawdopodobieństwo konwersji na wszelkie sposoby. W ostatnich latach gorącym tematem stał się UX sklepów internetowych. Błędy dotyczące user experience potrafią zniechęcić konsumentów i przyczyniają się do wzrostu liczby porzuconych koszyków. W jaki sposób zadbać zatem o pozytywne doświadczenia klienta, a tym samym wyższą sprzedaż?

Krótka ścieżka zakupowa

Filozofia stojąca za user experience, które przekłada się na wysoką konwencję i wartość sprzedaży, polega na maksymalnie krótkiej ścieżce zakupowej, jaka prowadzi klienta do finalizacji transakcji. Im mniej etapów, tym lepiej, bo na każdym z nich może dojść do porzucenia koszyka, a nawet odwrócenia uwagi klienta od zakupów. Jednocześnie warto pamiętać, że część konsumentów odwiedza stronę aby kupić konkretny, dobrze znany produkt i oczekuje możliwości błyskawicznego zakupu, ale istnieje też grupa potencjalnych klientów eksplorująca ofertę. Dobre user experience pozwala zadowolić obie grupy.

Brak zbędnych rozpraszaczy

Strategia biznesu e-commerce nierzadko opiera się na czasowych promocjach i atrakcyjne promowanych ofertach. Aby wykorzystać ich potencjał, muszą być odpowiednio wyeksponowane. Do tego służy znajdujący się na stronie głównej slider, podobnie jak dodatkowe banery. Jednak nie wolno przesadzać z liczbą obecnych na stronie komunikatów. Przede wszystkim nie należy stosować okienek typu pop-up zasłaniających całą treść strony – większość internautów ich nie znosi, zaś obecna polityka Google sprawia, że strony wyposażone w tego typu reklamy słabiej się pozycjonują.

Funkcjonalna wyszukiwarka

Ważnym elementem UX sklepu internetowego jest funkcjonalna wyszukiwarka produktów. Warto skupić się na przydatnych filtrach – klient, który eksploruje ofertę sklepu chętnie z nich skorzysta, dlatego obok standardowych filtrów, takich jak cena, na stronie powinny się pojawić także bardziej szczegółowe.

Czytelne karty produktów z przyciskiem CTA

Duży potencjał sprzedażowy tkwi w dobrze przygotowanych kartach produktowych. Ważnym elementem są wysokiej jakości zdjęcia prezentujące walory produktów. Równie istotny jest opis, który powinien stanowić kompromis pomiędzy szczegółowością informacji, objętością na stronie, jak również zasadami SEO. Na kartach produktowych dobrze sprawdzają się opisy w formie podpunktów przyjazne czytelnikom i wprost nafaszerowane konkretami.

Wszystkie kluczowe informacje powinny mieścić się na jednym ekranie urządzenia. To szczególnie istotne w przypadku przycisku CTA pozwalającego dodać produkt do koszyka. Wielu specjalistów z dziedziny UX wyznaje zasadę, że odbiorca musi go dostrzec najpóźniej w ciągu 3 sekund. W karcie produktowej może też znaleźć się licznik wskazujący czas upływający do najbliższej możliwej wysyłki.

Łatwa finalizacja transakcji

Ostatnim z kluczowych elementów dobrego UX jest szybka finalizacja transakcji. Po przejściu do koszyka klient nie powinien już otrzymywać dodatkowych informacji odwracających jego uwagę. Duże znaczenie dla wielu konsumentów ma możliwość dokonania zakupu bez konieczności rejestracji w sklepie, a więc wypełniania formularza. Klienci zwracają też uwagę na szeroki wybór metod płatności online, jak również sposobów dostawy. W uprzywilejowanej pozycji znajdują się sklepy internetowe korzystające ze wsparcia brokerów kurierskich, takich jak Sendit.pl. Integracja platformy ze stroną daje użytkownikom duży wybór, jeśli chodzi o formy dostarczenia zakupów, a z punktu widzenia właściciela sklepu ułatwia realizację wysyłek.

Więcej ciekawych informacji na temat rynku e-commerce oraz rynku usług kurierskich można znaleźć na stronie https://www.sendit.pl/.

UX Friendly – czyli jak zadbać o doświadczenie klienta?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here