Logo, potocznie zwane też logotypem (logotyp to słowna część logo, o czym więcej przeczytać można chociażby tutaj: https://alterpage.pl/projektowanie-logotypow-81), stanowi jeden z najważniejszych elementów identyfikacyjnych marki, dlatego znajduje się na wszystkich reklamujących ją materiałach marketingowych: wizytówkach, ulotkach, plakatach, billboardach, stronach internetowych itd. Charakterystyczny znak graficzny sprawia, że staje się ona łatwo rozpoznawalna w przestrzeni publicznej, a przy okazji pozwala jej też wyróżnić się na tle konkurencji – pod warunkiem oczywiście, że zostanie dobrze zaprojektowany.

Na co należy zwrócić uwagę podczas projektowania logo?

Projektowanie logo wymaga dużej dozy kreatywności i zmysłu estetycznego, a także wysoce wyspecjalizowanych umiejętności graficznych. Nie wystarczy narysować ładny „obrazek”, wzór. Logo, poza tym, że ładne, musi być też proste i czytelne, a jednocześnie interesujące, przykuwające wzrok i budzące pozytywne skojarzenia. Postawić warto również na oryginalność i zamiast korzystać z gotowych, dostępnych za darmo w internecie szkiców koncepcyjnych stworzyć należy od podstaw całkowicie nowy i unikalny projekt. Ważne jest także, aby logotyp był uniwersalny, czyli dobrze się prezentował na każdym nośniku, zarówno tradycyjnym, jak i cyfrowym, niezależnie od jego wielkości.Projektowanie logotypów z zachowaniem wszystkich wymienionych wyżej zasad da nam gwarancję, że nasz znak rozpoznawczy będzie z powodzeniem realizować postawione przed nim cele wizerunkowe.

Jak wygląda profesjonalne projektowanie logotypów?

Profesjonalne projektowanie logotypów oferowane przez agencje marketingowe to często długi i żmudny proces, składający się z wielu etapów, z których najważniejsze to:

  1. Analiza potrzeb i oczekiwań klienta, a także branży i środowiska, w jakiej funkcjonuje jego firma.
  2. Stworzenie odręcznych szkiców, a następnie wyselekcjonowanie i zdigitalizowanie najlepszych z nich.
  3. Przedstawienie klientowi wstępnego projektu, wprowadzenie ewentualnych modyfikacji, dopracowanie szczegółów.
  4. Przekazanie klientowi gotowego logo w postaci plików wektorowych wraz z księgą znaków, czyli instrukcją jego obsługi.

Profesjonalne projektowanie logo oznacza wiele godzin spędzonych nad szkicownikiem i przed komputerem lub tabletem, dlatego taka usługa nie należy do najtańszych. Warto jednak z niej skorzystać, jeśli chcemy mieć pewność, że nasz znak graficzny spowoduje, że wizerunek naszej organizacji zyska na atrakcyjności oraz na unikalności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj