Sprzedaż online jest świetnym uzupełnieniem sprzedaży stacjonarnej, ale też potrafi ją z powodzeniem zastąpić. Niezależnie od tego, który z tych modelów biznesowych wybierzemy, musimy pamiętać, aby projektując sklep internetowy wyposażyć go w niezbędne funkcjonalności i zadbać o jego odpowiedni wygląd. Tylko wtedy internauci będą chętnie do niego zaglądać, bez problemu znajdą to, czego szukają, i na pewno wrócą na kolejne zakupy.

Funkcjonalny sklep internetowy – czyli jaki?

Funkcjonalny sklep internetowy to przede wszystkim taki serwis, po którym łatwo się poruszać. Najważniejszym elementem jego struktury jest menu – powinno się ono znajdować w widocznym miejscu na górze strony i poza najważniejszymi kategoriami, jak strona główna, o nas, oferta i kontakt, zawierać także rozwijane podkategorie, które pozwolą szybko dotrzeć do wybranego miejsca.

Ważne są również tzw. breadcrumbs, czyli ścieżki tekstowe wskazujące użytkownikowi jego aktualną pozycję na stronie i przebytą przez niego drogę oraz rozbudowany system linkowania wewnętrznego pozbawiony nieaktywnych odsyłaczy prowadzących do podstron z komunikatem o błędzie 404. Sklep www powinien być także obowiązkowo wyposażony w wyszukiwarkę umożliwiającą filtrowanie dostępnych w jego ofercie produktów na podstawie wybranych cech, np. koloru, rozmiaru czy ceny. Taka architektura strony pozwoli na intuicyjną nawigację. Funkcjonalny sklep www powinien być ponadto responsywny, a więc dostosowany nie tylko do ekranów komputerów, ale też smartfonów i tabletów. Sklep spełniający te i dalsze wytyczne może zaprojektować Alterpage.pl

Czego jeszcze nie może zabraknąć w sklepie internetowym?

Poza wymienionymi wyżej elementami kluczową rolę w sklepie internetowym pełni także treść. Dlatego każdy dostępny w ofercie produkt powinien być szczegółowo opisany, najlepiej językiem korzyści, zachęcającym do zakupów. Pamiętajmy przy tym, aby zawrzeć w opisach odpowiednie słowa kluczowe – taka optymalizacja treści umożliwi skuteczne pozycjonowanie, które poprawi widoczność sklepu w sieci i ułatwi internautom jego odnalezienie po wpisaniu w Google określonych zapytań. Jakich? To już zależy od nas lub od specjalistów SEO, jeśli zdecydujemy się nawiązać z nimi współpracę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here