google shopping

Zautomatyzowanie procesu ustalania cen (dynamic pricing / repricing) w sklepach internetowych to najskuteczniejszy sposób na to, aby klientom mocno podatnym na ceny zaoferować możliwie jak najatrakcyjniejsze oferty. Jednak wielu właścicieli lub managerów e-commerce’ów ma pewne obawy związane z tym, że algorytmy wciągną ich sklepy w wojny cenowe, które obniżą opłacalność sprzedaży. Dowiedz się, dlaczego te obawy nie są słuszne, i przekonaj się, że w jaki sposób dynamic pricing pomoże Ci zwiększyć zyski ze sprzedaży internetowej.

Dlaczego cena w e–commerce jest tak istotna?

Ze względu na znacznie mniej czynników, które wpływają na decyzję zakupową konsumenta w porównaniu do sprzedaży stacjonarnej, w sklepach internetowych znaczenie ceny jest znacznie większe. Szczególnie z tego powodu, że bez problemu w zaledwie kilka minut można porównać ze sobą nawet kilkanaście podobnych ofert i wybrać tę, która okaże się najatrakcyjniejsza. Dlatego bez skutecznie prowadzonej polityki cenowej nie da się w zasadzie nie da się wyprzedzić konkurencji i zaoferować klientom najkorzystniejszej oferty.

Automatyzacja cen – bądź zawsze o krok przed konkurencją

W niektórych branżach ceny zmieniają się bardzo dynamicznie, nawet kilka razy w ciągu dnia. Ich manualne monitorowanie jest zatem niemalże niemożliwe ze względu na ogrom danych, jakie są konieczne do zebrania i przeanalizowania, a następnie wyciągnięcia z nich wniosków i opracowanie oferty cenowej.

Tymczasem zautomatyzowany monitoring cen konkurencji z funkcją repricingu pozwoli Ci zawsze być na bieżąco z działaniami konkurencji, a nawet reagować na nie, oferując klientom możliwie jak najatrakcyjniejsze oferty przy jednoczesnej realizacji celów biznesowych.

Dlaczego nie należy się bać spadku opłacalności sprzedaży?

Sceptyczni do dynamic pricing właściciele sklepów internetowych często wyobrażają sobie, że automatyzacja cen to zdanie się na algorytm, który w niekontrolowany sposób może doprowadzić ich biznes do ruiny. Rzeczywistość wygląda jednak zupełnie inaczej, a repricing to tak naprawdę pełna kontrola nad ofertami w swoim e-sklepie.

Korzystaj z zawsze aktualnych twardych danych liczbowych

Każda propozycja, jaką algorytm zaproponuje Twojemu sklepowi będzie oparta o bieżąco zbierane i analizowane dane na temat aktualnych cen w konkurencyjnych sklepach, a także działań promocyjnych, jakie podejmuje Twoja konkurencja. Dlatego korzystanie z dynamic pricing nie jest totolotkiem, ale rzetelną analizą rynku i dążeniem dostosowania się jego realiów.

Ustalaj reguły i cele

Oprócz dostosowania się do zebranych i przeanalizowanych danych rynkowych system repricingu bierze pod uwagę także ustalone przez Ciebie reguły, m.in. minimalną wartość marży lub narzutu, a także cele, które mogą być naprawdę zróżnicowane:

  • utrzymanie się w TOP3 najtańszych ofert w porównywarkach cenowych;
  • utrzymanie ceny niższej niż najgroźniejszy konkurent;
  • realizacja celu w danym w wybranym kanale sprzedaży;
  • itp.

Podejmuj decyzję samodzielnie

Powierzenie opracowania ofert cenowych systemowi dynamic pricing nie musi oznaczać, że samodzielnie będzie on zmieniał każdą cenę w Twoim sklepie. Nawet jeśli wprowadzisz reguły, według których system powinien ustalać wysokość cen, możesz pozwolić mu zmieniać ceny Twoich ofert lub za każdym razem żądać akceptacji ze strony osoby odpowiedzialnej. To pozwoli Ci trzymać pieczę nad ofertami i zachować znaczenie czynnika ludzkiego przy ustalaniu cen.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here