Customer relationship management to strategia biznesowa, której nadrzędnym celem jest budowa lojalności wobec marki poprzez nawiązywanie pozytywnych i długofalowych relacji z konsumentami, z wykorzystaniem najnowszych technik przetwarzania informacji. Nie od dziś wiadomo bowiem, że komunikacja z klientem to złożony proces, który wymaga przetworzenia ogromnej ilości danych. Na czym polega automatyzacja obsługi klienta? Sprawdź.

O sukcesie każdego przedsiębiorstwa świadczą relacje z klientami. Spersonalizowana oferta, dopasowana do potrzeb kontrahenta, odpowiednia komunikacja i konkurencyjność w zakresie jakości oferowanych produktów lub usług i cen – przekładają się na pozytywne postrzeganie marki. Jak zoptymalizować proces obsługi klienta z wykorzystaniem programu CRM?

1. Zarządzanie relacjami z kontrahentem

Jeden klient może mieć wiele potrzeb, a dostosowanie oferty do jego zapotrzebowania znacznie wyróżnia firmę na tle konkurencji. Wdrożenie systemu wspierającego proces customer relationship management umożliwia monitoring całej historii transakcji klienta, niezależnie od wybranych przez niego produktów i usług. Dzięki takiemu rozwiązaniu, żadna informacja na temat kontrahenta nie zostanie pominięta, co umożliwi opracowanie oferty w 100% odpowiadającej jego potrzebom. Ponadto dzięki wdrożeniu oprogramowania będzie można ustalić indywidualny cykl powiadomień przypominających o konieczności kontaktu z klientem – żaden z nich nie zostanie pominięty. Treść wiadomości również w łatwy sposób można modyfikować a jej formę dopasować do oczekiwań kontrahenta.

2. Organizacja pracy zespołu

Dobra organizacja pracy zespołu stanowi fundament sukcesu firmy. W natłoku codziennych obowiązków i zajęć ciężko jednak wygospodarować czas na relacje z pracownikami każdego szczebla. Program CRM ESTI – i wielu innych firm – to narzędzia, które wspierają sztukę zarządzania zespołem m.in. poprzez monitoring ich codziennej pracy. Analiza połączeń wychodzących i przychodzących, ilość sfinalizowanych transakcji, jakość poziomu obsługi klienta – niezbędne dane na temat pracy podwładnych dostarczą wiedzy na temat tego, kto najlepiej wywiązuje się ze swoich obowiązków, a kto powinien popracować nad jakością. Archiwizacja takich informacji umożliwi szybką reakcję na ewentualne problemy.

3. Statystyki niezbędne do tworzenia raportów

Konkurencyjność na rynku jest bardzo duża. Otwarcie granic umożliwiło wielu firmom z zagranicznym kapitałem prowadzenie działalności niemal na całym świecie, w tym również na terenie naszego kraju. Uzyskanie przewagi nad konkurencją jest nieco trudniejsze niż jeszcze kilka lat temu. Aby zdobyć miano lidera branży należy nieustannie optymalizować działania przedsiębiorstwa i reagować na zmieniające potrzeby rynku oraz konsumentów. Jak to zrobić? Przeprowadzając audyt firmy – z wykorzystaniem programu CRM – bazujący na analizie statystyk sprzedażowych przedsiębiorstwa.

Automatyzacja obsługi klienta – na czym polega w systemie CRM?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here